sobota, 21 listopada 2015

Twarożek z jogurtów greckich

Ostatnio w internecie wypatrzyłam jak w łatwy sposób można zrobić domowy twarożek. Pomysł jest banalnie prosty, wystarczy jeden składnik aby otrzymać wspaniały i przepyszny twarożek. Jest on niewątpliwie najlepszy jaki kiedykolwiek jadłam. Wam też polecam. Nie ma bowiem nic lepszego jak świeży serek z chrupiącą bułeczką na śniadanie.



2 duże jogurty typu greckiego
szczypta soli
gaza 1x1m




Jogurty mieszamy ze szczyptą soli. Na garnku kładziemy sito, na nim gazę złożoną cztery razy. Wylewamy jogurty. Zbieramy końce gazy i wiążemy. Odstawiamy do lodówki. Po dwóch dniach otrzymamy kremowy twarożek do smarowania pieczywa. Trzymany o 1-2 dni dłużej będzie trochę twardszy.

Do tego twarożku można dodawać ulubione zioła. Otrzymamy w ten sposób za każdym razem inny ulubiony smak.




7 komentarzy:

  1. Smakowity :) ja wczoraj tak ubijałam kremówkę że aż masło mi się zrobiło , pyszne takie swoje :) pozdrawiam Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu ja czasami celowo tak ubijam śmietankę aby otrzymać masło. Nie ma jak swoje :)

      Usuń
  2. Swietny twarożek, też robię taki domowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od teraz też będę częściej taki robić ;)

      Usuń
  3. Pomysł na twarożek jest super i my sobie taki właśnie zrobimy:) dziękujemy za podpowiedź i pozdrawiamy cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dajcie znać czy Wam tez tak posmakuje ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Faktycznie jest pyszny, już od dawna go robię. Świetny jest do sernika. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)