niedziela, 19 września 2021

Tarta z budyniem i borówką amerykańską

 Pyszne kruche ciasto z waniliowym budyniem i borówkami. Upieczone zimą z mrożonych owoców będzie słodkim wspomnieniem lata. 

Z tego przepisu zostało mi trochę kruchego ciasta i upiekłam z niego kruche mini babeczki, które później nadziałam bitą śmietaną ;) Możecie upiec ciasteczka lub kilka spodów do mini tart. Takie spody można przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku przez około tydzień. 




Ciasto kruche:

500 g mąki pszennej

100 g cukru pudru

250 g zimnego masła

jajko

szczypta soli

kilka kropel ekstraktu waniliowego


800 ml mleka

2 budynie waniliowe

2 szkl borówki amerykańskiej




Ciasto: Składniki posiekać i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Schłodzić w lodówce przez godzinę. Ciasto cienko rozwałkować i wyłożyć na spód natłuszczonej foremki. Odciąć nadmiar z brzegów i nakłuć widelcem. Ciasto podpiec ok 15 minut w 180 stopniach. Aby ciasto nie wybrzuszyło się podczas pieczenia, kładziemy na nie papier do pieczenia i wysypujemy groch lub ryż.

Przygotować budyń wg przepisu na opakowaniu. Gorący wylać na podpieczony spód, posypać borówkami i ułożyć poskubane kawałki ciasta. 

Tartę piec jeszcze przez około 20-30 minut do zarumienienia. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.


6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i prosty przepis. Jadłem już podobną tartę tylko zamiast cukru pudru była oblana galaretką.
    Życzę smacznego i pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już mam na nią smak, wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu teraz to Ty mi narobiłaś smaka na taką pyszną tartę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu droga
    Smaczna tarta, delikatna, idealna do kawki😊☕
    Pozdrawiam cieplutko, jesiennie już🍁🍂🌻😀🧡

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie ciasta z budyniem. Twoje wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)