sobota, 5 czerwca 2021

Chleb 3 składniki

Aby upiec chleb potrzebne są trzy podstawowe składniki, takie jak mąka, woda i drożdże. Sól i cukier to już dodatki. Chlebek jest bardzo łatwy do upieczenia, nawet dla początkujących.

Ja swój chleb posypałam jeszcze makiem bo tak właśnie lubimy najbardziej :)




450 g mąki pszennej 

7 g drożdży instant

250 ml ciepłej wody

1 łyżka cukru

1 łyżeczka soli


Do miski wsypać suche składniki, wymieszać. Dolać ciepłą wodę i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. 

Keksówkę posmarować tłuszczem, przełożyć ciasto i przykryć ściereczką. Odstawić w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia. Chlebek piec ok 30 minut w 200 stopniach. Po upieczeniu studzić na kratce.



4 komentarze:

  1. Chlebki piekę przeróżne, ale z tak niewielu składników nie piekłam jeszcze😉
    Warto spróbować, dziękuję za inspirację😀🍞
    Smacznie pozdrawiam Asieńko 💛🤗

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto i pysznie, taki chlebek lubię bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak prostego przepisu też jeszcze nie wykorzystywałam ...super pomysł Asiu 😃

    OdpowiedzUsuń
  4. chleb wygląda bardzo pysznie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)