niedziela, 9 czerwca 2019

Ciasteczka z maszynki

Ciasteczka z maszynki to jeden z moich ulubionych przysmaków dzieciństwa. Cała zabawa tkwi w wykręcaniu ich i nadawaniu ulubionych kształtów. Ja upiekłam zwykłe, proste ciasteczka ale z powodzeniem możecie je dowolnie zwijać.




3 szkl mąki
250 g miękkiego masła
2 łyżki śmietany
1/2 szkl cukru pudru
cukier waniliowy
2 żółtka



Wszystkie składniki posiekać i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto przełożyć do maszynki do mielenia ze specjalną nakładką do wyciskania ciastek. Wykręcać ciastka o dowolnej długości i kształcie. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka piec w 180 stopniach do zarumienienia.

8 komentarzy:

  1. Piekłam takie ciasteczka jak dzieci były małe teraz syn piecze. Bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, to też mój smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie robiłam takich ciasteczek, a pamiętam je z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu
    Smaczne, kruchutkie i dekoracyjne te Twoje ciasteczkowe propozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie! Bardzo chciałabym zrobić te ciasteczka dla mojej córci, ale nie wiem,czy śmietana ma być kwaśna,czy słodka? Dziękuję z góry za odpowiedź.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)