piątek, 2 lutego 2018

Paluszki krucho-drożdżowe do barszczu

Przepis na te pyszne domowe paluszki dostałam od koleżanki. Doskonale smakują z czerwonym barszczem ale również stanowią świetną przekąskę na piknik, do pracy czy do szkoły. Do posypania paluszków użyłam kminku bo on mi najbardziej do nich pasował. Ale równie dobrze może to być mak lub ulubione suszone zioła.



2 szkl mąki pszennej
3 łyżeczki soli
15 dag masła lub margaryny
2 dag świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
ok 175 ml ciepłego mleka

1 jajko do posmarowania
sól gruboziarnista i kminek do posypania



Drożdże rozetrzeć z cukrem. Mąkę, sól, masło i drożdże zarobić z taką ilością ciepłego mleka (u mnie było to 175 ml) aby otrzymać ciasto gładkie i elastyczne, jak np. na kopytka. Grubo rozwałkować i kroić wąskie i długie paluszki. Ciastka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać kminkiem i ewentualnie solą. Wtedy jednak proponuję dodać jej mniej do ciasta gdyż paluszki będą wg mnie za słone.
Paluszki piec w 190 stopniach na rumiany kolor.
Najlepiej smakuje z czerwonym barszczykiem.


3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)