wtorek, 8 grudnia 2015

Polędwiczka wieprzowa w sosie z porów

Pyszny sposób na polędwicę wieprzową. Przepis powstał trochę z braku czasu i pomysłu na obiad. Miałam w lodówce pora, na którego nie miałam pomysłu i tak wymyśliłam sobie, ze dodam go do polędwiczki. W ten oto sposób powstał pyszny i aromatyczny obiad.

Polędwiczkę podałam na półmisku "Julia Gold" od Porcelany Bogucice.




1 polędwiczka wieprzowa
mały por
2 łyżki przyprawy suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
sól
świeżo zmielony pieprz
mąka do obtoczenia
olej do smażenia



Polędwiczkę umyć, osuszyć i usunąć  błonki. Pokroić w ok 1,5cm plastry. Każdy lekko rozbić dłonią. Oprószyć solą i pieprzem, obtoczyć w mące. W szerokim rondlu na niewielkiej ilości oleju obsmażyć każdy kawałek mięsa. Na koniec dodać grubo pokrojonego pora i przyprawę z pomidorów, chwilę smażyć. Podlać ok 1/2l gorącej wody i dusić pod przykryciem do czasu aż sos się zredukuje mniej więcej o połowę a mięso będzie miękkie.
Można podawać z ryżem lub kaszą i ulubioną surówką.


3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)