środa, 22 marca 2023

Babka na żółtkach

 Po upieczeniu bezy zostało mi sporo żółtek. Postanowiłam więc poszukać jakiegoś fajnego przepisu na ciasto z żółtkami. Od razu wpadł mi w oko przepis ze strony Wypieki Beaty (trochę go zmodyfikowałam)

Babka ma piękny żółty kolorek i jeśli będziemy ją przechowywać w szczelnym pojemniku to długo będzie wilgotna i zachowa świeżość.



7 żółtek

1 szkl cukru

sok z 1/2 cytryny

1,5 szkl mąki pszennej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 szkl mleka


lukier cytrynowy



Żółtka utrzeć z cukrem do białości na puszysty krem. Dodać połowę mąki przesianej z proszkiem do pieczenia, mleko i sok z cytryny. Zmiksować do połączenia. Dodać pozostałą mąkę, krótko zmiksować. Ciasto przelać do formy na babkę i piec w 170 stopniach przez ok 30-40 minut. Ostudzić i polać lukrem.




5 komentarzy:

  1. Smaczny przepis, wypróbuję na święta -dziękuję za inspirację😀🍩
    Pozdrawiam☕😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna babka i przepis warty wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł, wyszła świetna babka i nic się nie zmarnowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. babeczka wygląda idealnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam przepis, ale dla mnie babka jest zbyt biszkoptowa, przez co sucha i zdecydowanie za mało cytrynowa

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)