sobota, 21 czerwca 2014

Lody bakaliowe z ajerkoniakiem

Przepyszne i aromatyczne lody będą idealnym deserem na letnie upały. Ajerkoniak dodatkowo podkreśla smak bakalii. Polecam wszystkim, którzy obawiają się lodów na bazie żółtek. Te są przepyszne i bardzo łatwe do zrobienia!




500ml śmietanki 30%
4 łyżki zmielonych orzechów włoskich
1/3 czekolady mlecznej z orzechami laskowymi
3 łyżki rodzynek
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
4 łyżki ajerkoniaku
5 łyżek cukru pudru


Śmietankę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Czekoladę drobno posiekać i wraz z pozostałymi składnikami dodać do śmietanki. Wymieszać i przełożyć do pojemnika do zamrażania. Włożyć do zamrażalnika, pamiętając aby co godzinę przemieszać.
Przed podaniem wyjąć na ok 10-15 minut.

Moje lody wygrały w konkursie Bakalland na najlepszą zimną przekąskę z bakaliami :))))


Lody, lody dla ochłody Akcja lodowa 2014

7 komentarzy:

  1. Cudownie wyglądają! Podkradam przepis do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że u Ciebie królują ostatnio lody. Te wyglądają doskonale. Z pewnością spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody tylko dla dorosłych. Musiały smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za miłe komentarze :)
    Lody były naprawdę pyszne co potwierdziła nawet moja siostra z mężem, którzy u mnie gościli :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)