wtorek, 19 maja 2015

Placuszki ziemniaczane z twarożkiem i kiełkami

Tradycyjne placki ziemniaczane wzbogaciłam moim ulubionym twarożkiem z rzodkiewkami i dymką. Do tego czapa z kiełków lucerny i mamy smaczne i zdrowe danie. Polecam, są pyszne :)



Placuszki:
5 ziemniaków
jajko
3 łyżki mąki pszennej
sól
świeżo zmielony pieprz
dymka

Twarożek:
200g białego sera
3 łyżki jogurtu naturalnego/śmietany
3 rzodkiewki
dymka
sól
kolorowy pieprz

Dodatkowo:
op. kiełków lucerny
2 rzodkiewki
szczypior



Placuszki: Ziemniaki zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać jajko, mąkę, posiekaną dymkę. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Na niewielkiej ilości oleju smażyć niewielkie placuszki. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.
Twarożek: Ser dokładnie rozetrzeć widelcem, wymieszać z jogurtem. Dodać 3 drobno pokrojone rzodkiewki i dymkę. Doprawić solą, wymieszać. Na talerzach układać placuszki, na nich łyżkę twarożku i kiełki lucerny. Powtykać plasterki rzodkiewek, posypać szczypiorem. Całość oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.

6 komentarzy:

  1. Wyglądają przepięknie :) Zjadłabym!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Te kiełki lucerny mnie intrygują. Muszę sprubować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wyglądają, ja najbardziej lubię kiełki rzodkiewki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kiełki oczywiście mogą być dowolne, jakie kto lubi :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)