niedziela, 31 maja 2015

Kurczak ala KFC

Niedawno natknęłam się na podobny przepis na blogu Weroniki. Z tym, że ona przygotowywała skrzydełka z kurczaka. Ja i moja córcia wolimy jednak filety ;) Kurczak przygotowany w ten sposób ma niesamowicie chrupiącą panierkę i bardzo delikatne, soczyste mięso. Polecam Wam zarówno na obiad jak również jako mięsną przekąskę na imprezy. Z jogurtowymi sosami smakują po prostu wyśmienicie.




Składniki:
3 filety z kurczaka
sól
łyżka papryki słodkiej
ew. pieprz
2 szkl mąki
olej do głębokiego smażenia

Ciasto:
2/3 szkl mleka
szkl mąki
2 jajka
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka ostrej papryki
1/2 łyżeczki soli

Dipy:
duży kubek jogurtu naturalnego
4 łyżki keczupu pikantnego
słodka i ostra papryka
3 łyżki siekanego koperku



Filety myjemy, osuszamy i kroimy w nieduże kawałki. Oprószamy solą i papryką. Odstawiamy na godzinę do lodówki. Wszystkie składniki przekładamy do miski i miksujemy na jednolite, gładkie ciasto. Ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Kawałki kurczaka przełożyć do ciasta, wymieszać i odstawić do lodówki pod przykryciem na kilka godzin.

Do plastikowego zamykanego pojemnika wsypać 2 szkl mąki, włożyć kilka kawałków kurczaka, zamknąć i energicznie potrząsnąć. W garnku rozgrzać olej. Wrzucać partiami opanierowanego kurczaka i smażyć po kilka minut z każdej strony na złotobrązowy kolor. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.

Dip paprykowy: 1/2 jogurtu wymieszać z keczupem i paprykami do smaku.
Dip koperkowy: 1/2 jogurtu wymieszać z posiekanym koperkiem. Można dodać inne świeże zioła.


9 komentarzy:

  1. Mam pytanie: czy mówimy o 3 pojedynczych piersiach, czy też o 3 podwójnych? Mówiąc szczerze jestem trochę przestraszona tymi 3 szklankami mąki.
    Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie użyłam 3 pojedynczych filetów. Jeśli zaś chodzi o mąkę, tej nie zużyjesz w całości. Ciasta, w którym będą się marynować trochę Ci zostanie. Tak samo z mąką w pojemniku, w którym będziesz potrząsać kurczaka. Tej mąki musi być trochę więcej aby kurczak był dobrze opanierowany. Mam nadzieję, że dobrze to wyjaśniłam ;)

      Usuń
    2. Dziękuję :)

      Usuń
  2. Wypróbowałam przepis! :) Pomysł na kurczaka świetny, jest faktycznie chrupiący i przepyszny. Natomiast w moim przypadku sosy były zbyt delikatne i za mało doprawione, musiałam dodać majonezu i soli i tak smakowały mi bardziej. :) Ale przepis jest bardzo dobry i chętnie będę do niego wracać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowały ;) a co do przypraw, każdy doprawia wg własnego uznania :) Pozdrawiam!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)