sobota, 9 maja 2015

Sernik z rabarbarem i pianką

Przepis na tradycyjny sernik z brzoskwiniami zmieniłam i dodałam rabarbar. Uwielbiam wszelkie ciasta z dodatkiem tego warzywa. Już nie mogłam się doczekać kiedy upiekę z niego coś dobrego. Tym razem miałam wielką ochotę na sernik. Polecam Wam z całego serca. Rabarbar idealnie łączy się w smaku z sernikiem, delikatną pianką oraz chrupiącą kruszonką. Ciężko mu się oprzeć:)


Ciasto:
3 szkl mąki
1 kostka margaryny
3 łyżki cukru
5 żółtek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ewentualnie troszkę śmietany

Masa serowa:
75 dag sera białego
1 jajko
1 budyń śmietankowy w proszku
3/4 szkl cukru pudru
3/4 kostki miękkiego masła

500g rabarbaru
Pianka:
piana z 5 białek
1 szkl cukru do piany
1 kisiel (u mnie poziomkowy)




Ciasto: Składniki posiekać i zagnieść ciasto. 3/4 ciasta rozwałkować i wyłożyć na dużą blaszkę (36x24cm) a 1/4 zawinąć i odstawić do lodówki.
Masa serowa: Zmielony ser, jajko, budyń w proszku, cukier i masło dobrze utrzeć a następnie wyłożyć na ciasto. Na ser ułożyć obrany i pokrojony w kostkę rabarbar. 
 
Pianka: Z białek ubić pianę, a gdy będzie już sztywna, dodać cukier oraz kisiel i jeszcze przez chwilę ubijać aż będzie lśniąca i gładka.
Gotową pianę wyłożyć na rabarbar a na nią pokruszyć lub utrzeć na grubych oczkach resztę kruchego ciasta. Piec ok. 45 minut w 180st C.

fabryka sernika Rabarbarowa rewolucja Wiosenne słodkości!

17 komentarzy:

  1. sernik i rabarbar,,to musi być połączenie idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym się nie oparła, bo i rabarbar, i serniki kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam rabarbar :) Pyszne to Twoje ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięnie wygląda i pewnie tak samo smakuje! I ta kruszonka - poezja :) Zapraszam serdecznie do mnie na KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy pomysl , by ser połączyć z rabarbarem. I do tego ta kruszonka, niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie wyjęłam ciasto z piekarnika. Wyrósł pięknie i czekam, aż wystygnie żeby go spróbować. Świetny przepis. Za tydzień na pewno znów go upiekę, póki jest rabarbar. Potem zamienię na inne owoce, tak jak wspomniałaś wcześniej. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że serniczek Ci się spodobał :) Może następnym razem prześlesz zdjęcie? Będzie mi miło.
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  7. Połączenie sera i rabarbaru jest fenomenalne !!!! Cała rodzinka była zachwycona smakiem.
    Gratuluję przepisu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)