piątek, 26 października 2018

Ziemniaki jak z ogniska

Ostatnio kilka razy natknęłam się w internecie na tak przygotowane ziemniaczki. Przepis bardzo mnie zaciekawił bo ziemniaki z ogniska uwielbiam i chciałam go koniecznie wypróbować.
Nie zawiodłam się :) ziemniaki upieczone w ten sposób mają pyszną i chrupiącą skórkę i a w środku są miękkie i delikatne. 
No, może nie mają tego wyjątkowego zapachu ale jak na ziemniaczki z piekarnika są super!
Ja podałam je z sosem czosnkowym ale można je podać do mięs, z ulubioną sałatą.





1 kg małych ziemniaków
5 łyżek mąki pszennej
2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki papryki słodkiej
łyżka przyprawy do ziemniaków





Blaszkę wyłożyć folią aluminiową. Ziemniaki obrać, opłukać i nakłuć widelcem. Mąkę wymieszać z przyprawami. Mokre ziemniaki obtaczać w mące i układać na blaszce. Piec godzinę w 180 stopniach. Sprawdzić patyczkiem czy są już miękkie.
Można podwyższyć temperaturę i wtedy skorupka będzie bardziej przypieczona.


Sos czosnkowy:
1/2 szkl majonezu
1/2 szkl gęstego jogurtu naturalnego
1-2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
sól, pieprz


Wszystkie składniki sosu wymieszać i odstawić na godzinę.


13 komentarzy:

  1. slyszałam o takich ziemniakach, nawet sobie zapisałam kiedyś i muszę je wreszcie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ziemniaki bardzo lubię :) Apetytu mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam takich ziemniaczków, a chętnie wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiamy ziemniaki ogniskowe, dlatego chętnie wypróbuję któregoś razu ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ziemniaki, zatem ta propozycja idealnie dla mnie, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu - te zmiemniaczki też od dawna za mną "chodzą". ;) Wyglądają bardzo apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis fantastyczny i na pewno wypróbuję. Ale strasznie mnie drażni info np przyprawa do ziemniaków czy kurczaka ..... i nie żebym się czepiała broń bosze ale jak zamkną markety z tymi cudownymi półkami z gotowymi mieszankami to co ? nikt nie będzie fantastycznie gotował ....? A tak na koniec pozdrawiam cieplutko ziemniaczki i tak upiekę hi hi hi

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)