środa, 10 października 2018

Mini tarty z kurkami

Przepyszne, kruchutkie tarty wypełnione kurkowym farszem są doskonałą propozycją na kolację lub przystawkę. Świetnie smakują na ciepło, jak również na zimno. Mi bardzo posmakowały podane z keczupem.
Z podanych proporcji otrzymałam 6 małych tart o śr. 8cm i jedną o śr. 16cm.




Ciasto kruche:
250 g mąki pszennej
150 g masła
1 łyżka kwaśnej śmietany
jajko
szczypta soli

Farsz kurkowy:
200 g kurek
cebula
2 łyżki oleju
łyżka masła
4 łyżki kwaśnej śmietany
2 jajka
100 g startego sera żółtego
sól, pieprz
łyżeczka suszonego rozmarynu




Farsz: Kurki oczyścić. Większe przekroić, mniejsze zostawić w całości. Na patelni rozgrzać masło i olej, przesmażyć cebulkę. Dodać kurki, przyprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem i rozmarynem. Smażyć aż woda odparuje. W misce rozbełtać jajka i śmietanę. Dodać starty ser i ostudzone kurki, wymieszać.

Ciasto kruche: Wszystkie składniki posiekać i schłodzić w lodówce przez pół godziny. Ciasto rozwałkować na grubość 0,5cm i wylepić nim natłuszczone foremki. Nakłuć widelcem. Spody podpiec ok 15 minut w 180 stopniach. Napełnić farszem i piec jeszcze ok 20 minut do ścięcia się masy.

Takie tarty można podawać na ciepło lub na zimno. Są pyszne polane keczupem.


10 komentarzy:

  1. ale pyszności!!! a ja bym sobie popiła czerwonym barszczykiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy zostało coś jeszcze ? chętnie wpadnę na degustację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich jeszcze nie robiłam, ale wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Asiu, Pani Blog to dla mnie odkrycie!
    Dania i desery pełne pomysłów i smaków, a jednocześnie proste i nieskomplikowane dla osoby takiej jak ja, czyli początkującej w kuchni :)
    Dziękuję za wspaniały zbiór inspirujących przepisów!
    Pozdrawiam,
    Zuzanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzanno (zwracajmy się po imieniu ;) bardzo się cieszę, że podoba Ci się w mojej kuchni :))
      Staram się aby moje dania były właśnie proste, w miarę szybkie a zarazem smaczne i przystępne na każda kieszeń.
      Będzie mi niezmiernie miło jeśli na dłużej rozgościsz się u mnie :)
      Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  5. O rany, ale się głodna zrobiłam na widok tych wspaniałych dań :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)