sobota, 25 kwietnia 2015

Ciasto cynamonowe z jabłkami

Pyszne, pachnące cynamonem. Ma tę zaletę, że sprawdzi się na piknik jak również do popołudniowej kawki :) Moja rodzina lubi takie proste ciasta. Wam również polecam!



Ciasto:
250g miękkiej margaryny
3/4 szkl cukru
2 łyżki cukru waniliowego
4 jajka
1/3 szkl mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 czubate szkl mąki pszennej

cukier cynamonowy DIAMANT ok 3 łyżki
jabłko
cynamon 1 łyżeczka
cukier puder do posypania



Margarynę utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszysta masę. Cały czas miksując dodawać po 1 żółtku a następnie na zmianę przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i mleko. Z białek ubić sztywną pianę, którą delikatnie wymieszać z ciastem. Blaszkę 21x21cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć połowę ciasta, posypać cukrem cynamonowym i powtykać cienkie plasterki jabłka. Posypać kolejną warstwą cukru cynamonowego, przykryć pozostałym ciastem. Wierzch posypać cynamonem. Piec ok 45 minut w 180st (do tzw. suchego patyczka).

5 komentarzy:

  1. uwielbiam takie prostotki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe ciasto, aż mam ochotę sięgnąć po kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie i pyszne, takie ciasta są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste ciacha :) to taki szarlotkowiec, a ja kocham szarlotki ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu, pysznie, aromatycznie u Ciebie, jak zawsze ;)
    Pozdrawiam najmilej :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)