czwartek, 1 maja 2014

Ciasto jogurtowe z rabarbarem

Kochani sezon rabarbarowy rozpoczęty więc nie może zabraknąć u mnie pysznego ciasta z rabarbarem. Tym razem upiekłam ciasto jogurtowe, które idealnie będzie nadawało się na majówkę za miastem jak również jako słodki dodatek do kawy lub kubka mleka. Ciasto pięknie wyrasta, jest wilgotne i zapewne długo zachowuje świeżość. Niestety nie mogłam się sama o tym przekonać gdyż szybko zniknęło ze stołu ;)




350g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100g cukru
250g jogurtu greckiego
1/2 szkl oleju
4 jajka

3 łodygi rabarbaru
50g płatków migdałowych




Składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Do jednej miski wsypać wszystkie suche składniki- wymieszać. W drugiej misce rozbełtać jajka z jogurtem i olejem. Wszystkie składniki zmiksować. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto. Rabarbar umyć, obrać i pokroić. Wyłożyć na ciasto, posypać płatkami migdałowymi. Piec ok 45 minut w 180 stopniach do tzw. suchego patyczka. Ostudzić.



Piknik majowy
Na majówkę

6 komentarzy:

  1. super ciasto ,idealne do codziennej kawy..chętnie wypróbuję przepis..polecam ciasto z budyniem i owocami;;niedzielny łakomczuszek.''pozdrawiam zapraszam na bloga
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/04/niedzielny-akomczuszek.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam! Idealne na tę porę roku! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)