wtorek, 8 maja 2018

Muffinki z rabarbarem i kruszonką

W sezonie nie może u mnie zabraknąć wypieków z rabarbarem. Uwielbiam go pod każdą postacią. 
W dzieciństwie wręcz chrupałam świeże łodygi zanurzone w cukrze, tak smakował najlepiej ;)
Teraz staram się go dodawać do ciast i deserów. 
Polecam te babeczki gdyż robi się je bardzo szybko a smakują naprawdę wyśmienicie. Polubią je i dzieci i dorośli.



Muffinki:
2 szkl mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
szczypta soli
łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 jajko
1 szkl mleka
1/2 szkl oleju

2-3 łodygi rabarbaru

Kruszonka:
30g zimnego masła
3 łyżki cukru
60 g mąki pszennej



Muffinki: suche składniki wymieszać w jednej misce, mokre w drugiej. Następnie wszystkie razem połączyć łyżką (mogą być grudki).
Rabarbar umyć, osuszyć i pokroić w kosteczkę.

 Kruszonka: wszystkie składniki rozetrzeć w palcach do powstania kruszonki.

Ciasto przelać do 2/3 wysokości foremek. Posypać rabarbarem i kruszonką. Piec ok 20-25 minut w 180 st. w zależności od wielkości foremek.



13 komentarzy:

  1. Wspaniałe muffinki:) Rabarbar ma coś w sobie;):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, wspaniałe muffinki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyrosniete muffinki. Jw wreszcie dzisiaj dostałam rabarbar w sklepie i już myślę co z nim upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe babeczki! Porywam jedną do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam rabarbar, kompot, nalewka są pyszne:)
    Twoje muffinki zachęcają do poczęstowania się Asieńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przepadam za rabarbarem. Szkoda, że sezon na niego taki krótki... pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)