czwartek, 15 marca 2018

Fasolka orzełek w pomidorach

Pyszne, zdrowe i rozgrzewające danie jednogarnkowe. Fasolka jest gęsta i sycąca więc wystarczy w zamian za dwudaniowy obiad.



300 g fasoli "orzełek" Cenos
3 łyżki oleju
pętko kiełbasy toruńskiej
1 marchewka
1/2 selera
1 cebula
łyżka czosnku w płatkach
łyżeczka papryki słodkiej
sól, pieprz do smaku
łyżeczka cukru
400 ml passaty pomidorowej
natka pietruszki do posypania



Fasolkę opłukać, zalać zimną wodą i moczyć przez noc. Ugotować w tej samej wodzie do miękkości.
W tym samym czasie na oleju podsmażyć pokrojoną w plasterki kiełbasę. Marchewkę i selera zetrzeć na tarce o grubych oczkach, cebulę posiekać. Do kiełbasy dodać starte warzywa, czosnek, paprykę.
Smażyć ok 5-10 minut. Wlać passatę i doprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem. Dodać ugotowaną fasolkę i gotować razem jeszcze ok 15 minut.





4 komentarze:

  1. U mnie też dzisiaj jest fasolka ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Asieńko!
    Orzełka nie znałam, ale brzmi pysznie :)
    Pozdrawiam milutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne danie, mojemu mężowi wielbicielowi fasolki na pewno by smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)