wtorek, 3 czerwca 2014

Pesto bazyliowe

Przepyszny i bardzo łatwy do przygotowania zielony sos do makaronów ale również jako wspaniały dodatek do sałatki ze świeżych warzyw.
Pesto tradycyjnie jest wytwarzane w moździerzu, z dodatkiem parmezanu i orzeszków piniowych. Ja jednak takich nie miałam i zastąpiłam je orzeszkami ziemnymi.





 pęczek bazylii
1/2 szkl obranych orzeszków ziemnych
3 łyżki startego ostrego sera
ok 1 szkl oliwy z oliwek
łyżka soku z cytryny
1 ząbek czosnku
sól, pieprz 


Bazylię opłukać i osuszyć. Oderwać listki i przełożyć do blendera. Dodać orzeszki, czosnek, sok z cytryny i połowę oliwy. Miksować do czasu aż składniki ładnie się połączą. Na koniec dolać resztę oliwy i dodać ser, doprawić do smaku, wymieszać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)