wtorek, 21 sierpnia 2018

Bazyliowa zupa krem

Przepyszna i aromatyczna zupa. Ma przyjemny kolor i obłędnie pachnie świeżą bazylią. świetnie smakuje podana z grzankami lub groszkiem ptysiowym.



Zupa:
1 udko
1/2 kalafiora
5 średnich ziemniaków
korzeń pietruszki
marchew
1/4 selera
sól, pieprz
1 szkl liści bazylii

Grzanki:
kilka kromek chleba
2 ząbki czosnku
kilka łyżek oliwy z oliwek



Do garnka wlewamy 2 litry wody. Dodajemy obraną marchewkę, selera, korzeń pietruszki, udko. Gotować do czasu aż warzywa będą miękkie. Wtedy dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i różyczki kalafiora. Doprawić do smaku, można dodać maggi jeśli lubicie. Gdy wszystkie warzywa będą miękkie, wyjąć udko i marchew a zupę zmiksować. Lekko przestudzić. Wtedy dodajemy liście bazylii i miksujemy.

Kromki chleba kroimy w małą kostkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy chleb oraz zgnieciony ząbek czosnku. Rumienimy.

Zupa nie może być bardzo gorąca aby bazylia nie ściemniała. Przed miksowaniem, warto odlać chochelkę rosołu aby go dolać w razie gdyby krem wyszedł za gęsty.
Zupę podajemy z grzankami.


6 komentarzy:

  1. Wiesz,że tyle różnych kremów robiłam,ale z bazylia jeszcze jakoś się nie złożyło...wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką zupę nie trzeba mnie namawiać :) Uwielbiam bazylię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa zupa, takiej jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)