czwartek, 21 sierpnia 2014

Ciasto biszkoptowe z jabłkami

Pyszne, niezbyt słodkie ciasto do popołudniowej kawy. Robi się je błyskawicznie, więc jest świetnym rozwiązaniem, gdy zjawią się niespodziewani goście.



4 jajka
3/4 szkl cukru
łyżka gorącej wody
szklanka mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia

2 jabłka
cukier puder do posypania




Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Żółtka utrzeć na puch z cukrem, na koniec ubijania dodać gorącą wodę. Dodać ubite białka i delikatnie wymieszać. Mąkę z proszkiem przesiać do miski z masą jajeczną, delikatnie wymieszać. Tortownicę (24cm) posmarować tłuszczem i oprószyć mąką. Przelać biszkopt. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na ćwiartki. Ułożyć na biszkopcie.
Ciasto piec ok 25-30 minut (do tzw. suchego patyczka w 170 stopniach. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.


Jedz polskie jabłka Jabłka wolności

5 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda! Aż chce się sięgnąć po kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne i niskokaloryczne

    dzieki za udział w akcji

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda cudnie, takie delikatne i puchate :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie robię :) w piekarniku wygląda przepięknie. mieszkanie pachnie :) ja robie na termoobiegu. moglas napisac czy grzałka dolna i gorna czy termoobieg ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze piekę góra-dół. mam nadzieję, że ciasto posmakowało?

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)