środa, 3 lipca 2019

Recenzja książki "Przetwory z pomysłem"

Książka Patrycji Machałek zawiera 100 fantastycznych pomysłów na przetwory. Zarówno te tradycyjne jak i te, jak pisze sama autorka, totalnie szalone. 

Rozpoczęło się lato a wraz z nim pojawiło się mnóstwo warzyw i owoców, które można zachować w słoiczkach na jesienne i zimowe dni.
Książka zawiera mnóstwo cennych porad nie tylko dla początkujących ale i bardziej doświadczonych przetwórców.




Książka została podzielona na następujące rozdziały:

Przetwory owocowe:
Dżemy
Konfitury
Marmolady
Powidła
Galaretki
Przeciery
Frużeliny
Syropy
Kompoty
Owoce w alkoholu
Nalewki

Sosy i przeciery warzywne
Solonki
Marynowanie
Ocet
Kiszonki
Rok w spiżarni
Owocowo-warzywne kalendarium





Książka oprócz cennych rad i wskazówek od autorki, cytatów i legend opatrzona jest pięknymi i kolorowymi zdjęciami.

Jest to obowiązkowa lektura dla tych, którzy kochają domowe przetwory oraz dla osób, które dopiero rozpoczynają swoja przygodę z zamykaniem owoców i warzyw w słoiczkach na zimę. 




Jeśli szukasz ciekawego prezentu dla bliskiej osoby, ta książka będzie doskonałym pomysłem. Być może natchnie kolejną osobę do zamykania smaków lata w słoiczkach i delektowania się nimi w zimowe popołudnia.




 Tytuł: "Przetwory z pomysłem"
Autor: Patrycja Machałek
Wydawnictwo ZNAK
Premiera 3 lipiec 2019r.



2 komentarze:

  1. jak dla mnie początkującej przetwórczyni ta książka to kopalnia pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się , jest tu mnóstwo pomysłów nawet dla bardziej doświadczonych w temacie przetworów :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)