piątek, 26 listopada 2021

Wafle orzechowe z mlekiem w proszku

Uwielbiają je dzieci i dorośli.

Są wspaniałą, słodką przekąską do szkoły, pracy czy na wycieczkę.  



2 płaty wafli


Masa:

3/4 szkl mleka

250 g masła

1 szkl cukru

50 g gorzkiej czekolady

3 szkl mleka w proszku

1/2 szkl mielonych orzechów włoskich

1/2 szkl siekanych orzechów włoskich

1/2 szkl mielonych herbatników



Masa: Mleko, masło, cukier i połamaną czekoladę przekładamy do garnka i podgrzewamy do połączenia składników. Lekko studzimy. Do masy dodajemy partiami mleko w proszku, miksujemy. Na koniec dodajemy orzechy i herbatniki, mieszamy. 

Wykładamy masę na jednym z wafli, wyrównujemy i kładziemy drugi wafel. Zawijamy w folię, obciążamy cięższą deską do krojenia i wstawiamy do lodówki na kilka godzin do zastygnięcia.

Kroimy na mniejsze wafelki.


11 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystko co ma mleko w proszku

    OdpowiedzUsuń
  2. Az mi się przypomniało moje dzieciństwo :) Jak byłam małą to moja mama często je robiła, a teraz nie jadłam już z 10 lat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ten przepis, mam go od ponad 30 lat, czasem robię-ku wspomnieniu😊
    Pozdrawiam Asieńko cieplutko i smacznie🤗☕🍪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie Morgano 😊

      Usuń
    2. Wspomnienia z dzieciństwa..Na pewno zrobię. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Tak nadziane wafle, no kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybkie,proste i pyszne

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)